Отговаряме на Вашите въпроси

Какво най-често ни питат родителите?

Независимо от професионализма на педагогическия персонал в държавните училища, подготовката на домашни и уроци се осъществява в групи от 20 и повече деца, което затруднява възможността за индивидуална работа и допълнителни упражнения върху по-трудно усвоим материал. Именно това е предимството на частната занималня. Работейки в малки групи, нашите педагози имат възможността да осъществят по-качествен контрол и по този начин да гарантират, че Вашето дете ще усвои необходимия набор от знания и умения.

Занималня Адива съществува повече от 15 години. Тук работят педагози, които чрез своя опит, професионализъм и всеотдайност, ще помогнат на Вашето дете да е винаги подготвено за следващия учебен ден и още по-важно – то ще бъде мотивирано да постига все по-високи резултати.

  • Написването на домашните за училище е задължителна част от нашата работа. Ние ще се постараем, когато вземете своето дете, то да е подготвено за следващия учебен ден, така че заедно с него, Вие да можете да се насладите на спокойно и  приятно време заедно, без да е необходимо да се ангажирате с досадното вечерно обяснение на новите уроци и изпълнение на поставените от учителите задачи за вкъщи.

  • Домашните, макар и много важни, са една малка част от усилията, които ще положим заедно с нашите ученици. Ние ще се погрижим новите знания, придобити от Вашето дете, да бъдат обяснени на достъпен за него език, както и да бъдат достатъчно упражнени с допълнителни задачи, специално подбрани и разработени от нас, за да сме сигурни, че те ще могат да бъдат приложени, когато това се наложи.  

Успехът на всяко дете е съвместна работа на неговите преподаватели в училище, на нас като подпомагащи учители, на Вас, като контролиращ тези процеси, фактор и най-вече на Вашите деца, от които се изисква  усилие и желание. За да сме сигурни, че сме на прав път, ние ще Ви даваме честа и конкретна обратна връзка за постиженията и препятствията, които среща детето. На свой ред ще очакваме да споделяте, когато учителите му в училище регистрират затруднения и пропуски.

  • Взимане от или водене до училище на Вашето дете.
  • Написване на домашни и подготовка на уроци.
  • Допълнителни упражнения за затвърждаване и усвояване на нови знания.
  • Подготовка за контролни и класни.
  • Допълнителни материали, тестове и уроци, които целят да улеснят и представят новия материал по достъпен за Вашите деца начин.

Ежедневната  ни и постоянна работа с децата е единственият начин, по който можем да Ви гарантираме тяхната успеваемост. В този смисъл, отсъствието им от занималнята не е причина да не отработим предвидения материал своевременно. Изпробваната и даваща чудесни резултати, система, която сме изградили, е дистанционната работа. Когато Вашето дете  е с настинка у дома, заедно определяме удобен часови диапазон, в който да работим ежедневно.

Домашните са основен метод, чрез който преподавателите в училище могат да проследят доколко децата са способни да приложат наученото в клас, но са недостатъчни, за да гарантират, че материалът е разбран и усвоен. Допълнителните упражнения по български и математика, както и разказването на уроци, ще подпомогнат цялостния процес.

Децата трудно се научават да пресъздават, интерпретират и разказват предоставената им в учебниците информация. Разказването на уроци не само гарантира, че новият материал  е научен  и разбран, но и помага на Вашето дете да усъвършенства своите умения в това, хронологично и смислено да формулира и изразява своите мисли, което ще му бъде необходимо във всяка сфера от живота.

Децата трябва да знаят, че не е страшно или срамно да се греши. Грешките, които допускат по време на обучението при нас, са  полезни по две причини. Първо, чрез тях ние можем да установим какво е останало неразбрано и да предприемем мерки за неговото изясняване. Второ, грешейки по време на упражнения и писане на домашни при нас, детето намалява шансовете да допусне тези грешки в клас, където ще бъде санкционирано чрез намаляване на оценката.

Подготовката за контролните и класните се извършва всекидневно и постоянно, но непосредствено преди деня на изпитването, ние правим целенасочен преговор и обобщение на материала, чрез специално подбрани и разработени от нас упражнения и тестове.

През годините ние, като професионалисти, сме разбрали коя част от учебното съдържание се усвоява по-трудно от повечето деца, затова преди да започнат да пишат своите домашни, започваме с нейното разяснение. След като внимателно проверим написаните самостоятелно задания и установим неточности, можем вече индивидуално да работим върху детайлите, останали неразбрани от Вашето дете. Независимо дали в училище на децата Ви са дадени домашни или не, задължително се правят и допълнителни, специално подбрани и разработени от нас упражнения и тестове върху уроците, категоризирани като „нови знания“. 

Трудно е да се отстранят пропуски, особено ако те са трупани дълъг период от време, но не е невъзможно. В зависимост от естеството на пропуските, използваните от нас подходи, са няколко. Дребните и несъществени пропуски могат да бъдат отстранени на място, в занималнята, по време на всекидневната ни работа. Ако говорим обаче за пропуски, касаещи голяма и важна част от взетия учебен материал, след като той бъде обяснен и преговорен от нас по време на заниманията ни, може да се наложи детето да поработи допълнително у дома, върху осигурени от нас материали. В тези случай е изключително важно да имате предвид, че упражненията за вкъщи са за децата, не за Вас. Бихте могли да напомните на детето, че има ангажимент, но не очакваме  да отделяте време, за да  обяснявате или помагате в неговото изпълнение. Нещо повече, проверявайки написаното след това, ние очакваме да видим реалното отражение на знанията, които децата имат, затова е най-добре  да са работили самостоятелно.

Индивидуалният подход в малки групи е абсолютно възможен и дори има благоприятен ефект върху старанието, което учащите влагат в своето обучение. При частните уроци  децата по-често си позволяват да отидат неподготвени за занятие и след изграждане на определена връзка с учителя, опитват да използват емоционална манипулация, с която се оправдават. Когато работи с други деца, те изпълняват ролята на коректив – ако детето отказва да вложи старание в своята подготовка, то „групата ще разбере и ще помисли, че то не може“. Егото на подрастващите е доста по – силно изразено, затова  са по-старателни, когато работят в малка група, в която постиженията и пропуските им ще бъдат забелязани. От друга страна, индивидуалният подход на педагозите при работа в малки групи е не само необходим, но и неизбежен. Установявайки къде дадено дете изпитва затруднения, учителят се старае  да не ангажира вниманието на цялата група.